Характеристика стилю Хун Гар Кюн

Хун Гар Кюн (洪家拳є повною системою китайських бойових мистецтв і відомий своєю потужністю та виключно прикладним характером у поєдинку , а також величезною користю для здоров’я. Оскільки, стиль формувався і розвивався , здебільшого повстанцями, то його бойові методи є простими та практичними для самозахисту. 

Традиційно тренування у Хун кюн є тихим, вимогливим і вимагає великої самовідданості, терпіння і перш за все важкої праці. Немає коротких шляхів у практиці кунг-фу. Для того щоб вивчити, зрозуміти і справді володіти цим потужним бойовим мистецтвом треба володіти певними якостями і бути готовим пройти вкрай суворі тренування. Тренування починаються з основ, а також ставиться акцент на побудові надзвичайно міцного фундаменту (позицій). Правильне оволодіння та розуміння основ має вирішальне значення для подальшого процесу тренувань. Точність, концентрація в поєднанні з тривалими годинами дисциплінованої підготовки дозволяє швидше опанувати бойове мистецтво і стати хорошим бійцем. Загалом Хун кюн викладається в прогресивній манері – починаючи з основ, поступово переходячи на вищі рівні тренувань. Цей стиль включає в себе як «зовнішні», так і «внутрішні» методи напрацювання. Хун кюн класифікується як зовнішній жорсткий стиль кунг-фу, але великий акцент ставиться на тренування внутрішніх методів. Існує прислів’я: – «Жорсткий як залізо та м’який як нитка».

Тренування в стилі Хун кюн включають в себе розвиток практичного бойового вміння, яке набувається за рахунок загартування тіла бійця,  парних методів тренування, вільного поєдинку, а також практики формальних комплексів. В стилі є багато форм без зброї, зі зброєю, а також спаринг-комплекс. В тренування включаються принципи, філософія і техніка «5-ти звірів», «5-ти елементів», методи розвитку внутрішньої сили; Кожен формальний комплекс викладає різні основні принципи і навички, готує студентів фізично та розумово. Кожен рух продуманий і має важливе значення та сенс. Чим більше практики – тим більше розвитку та розуміння.

Міцні та стабільні позиції

Стиль Хун кюн відомий своїми сильними та стабільними позиціями ніг і робить великий акцент на підготовку таких позицій (Джат ма). Навчання позицій є важливою частиною тренувань. Позиції лежать в основі всієї техніки, а також є одним з найбільш важливіших ключових елементів успішної прогресії і просуванні в мистецтві. Неможна переходити до вивчення інших технік, якщо не відпрацьовані позиції. Для цього є багато причин: зміцнення і координація ніг; тренування розуму і духу;  укорінення, що необхідно в бою. Конкретна позиція зміцнює ті чи інші м’язи, сухожилля, зв’язки, та суглоби. Постійна практика позицій покращить силу та витривалість ніг, а також їх швидкість та гнучкість. Боєць матиме хорошу потужну зброю, яку використовуватиме при захисті чи нападі.

М’якість і жорсткість

Одним з основних принципів Хун кюн є те, що боєць не повинен поглинати силу противника, а переорієнтовувати її. Жорсткість проти м’якості, м’якість проти жорсткості. Обидва типи зусиль є змінними рівнями. Вони змінні, взаємозв’язані і застосовуються спонтанно. Коли боєць набуває майстерності, тоді він починає комбінувати два типи сили – м’яку і жорстку відповідно до ситуації, незалежно від того наскільки сильний перед ним противник.

Вміле використання дистанції під час бою

В стилі Хун кюн розрізняють три дистанції бою:

  • Довга дистанція (чьон гьой);
  • Середня дистанція (чжун гьой);
  • Ближня дистанція (дюнь гьой).

Від вибору дистанції бою залежить те, чи зможе боєць ефективно використовувати відповідну техніку. Незалежно від методів, боєць повинен завжди підтримувати належну відстань, щоб його техніки були ефективними.
На довгій дистанції в стилі Хун кюн використовують методи ударів ногами, удари кулаками більш широкої амплітуди.
На середній дистанції використовують різноманітні техніки рук,та ніг, підбивання ніг супротивника, опрокидування.
На ближній дистанції використовують короткі техніки рук та ніг, передпліччя, удари ліктями, удари колінами, підбивання та кидки, техніку больових та задушливих прийомів.

П’ять звіриних форм

Стиль Хун кюн включає в себе техніку яка називається «Мн Їн Кюн» 五形拳 (кулак п’яти форм).

Ця техніка включає в себе такі форми:

  • Дракон (Лунг);
  • Змія (Се);
  • Леопард (Пао);
  • Тигр (Фу);
  • Журавель (Хок).

Кожній з цих форм характерні певні методи і положення рук, використовуються кулаки, долоні, пальці, передпліччя та зап’ястя.Кожна з п’яти звіриних форм є особливою і має свої певні принципи, базується на тих чи інших фізичних якостях.

Наприклад, при використанні форми «дракон» – боєць користується своїми передпліччями для захисту на ближній дистанції, для атаки застосовує передпліччя, лікті, кулаки, долоні; при формі «змія» – атака проводиться долонею та пальцями в м’які тканини противника; при формі «леопард» – атака та захист, здебільшого спрямовані на удари по суглобах противника; при формі «тигр» – використовуються захвати  «кігтями тигра», а також атаки основою долоні; при формі «журавель» – захист виконується зі сходом з лінії атаки і зачепом атакуючої кінцівки, атака проводиться «дзьобом журавля» та «оком фенікса» у м’які тканини противника.

П’ять елементів

Техніка п’яти елементів «Мн Хан» 五行  (п’ять елементів) увібрала в себе певні технічні методи, які базуються на китайській філософії та використовуються в бою. На відміну від п’яти звіриних форм (змії, дракона, леопарда, тигра і журавля) – бойові елементи не базуються на прийомах кігтів, пальців, долонь – вони основані на потужних пробивних методах кулака. Для атаки чи захисту використовуються також передпліччя.

Ця форма включає в себе такі елементи:

  • Дерево (Мок);
  • Вогонь (Фо);
  • Метал (Гам);
  • Вода (Сой);
  • Земля (Тоу).

Кожен з 5-ти елементів має свою особливість при атаці,чи захисті.
Наприклад, при  використанні елемента «дерево» – коротким блоком зустрічається довга атака і водночас з захистом проводиться різка контратака; при елементі «вогонь» –  атака проводиться серійно,а контратака, здебільшого без захисту з сходженням з лінії атаки; при елементі «метал» – захист,чи атака проводиться,здебільшого потужними ударами передпліччя, удари подібні рубанню мечем, удару залізного молота; при елементі «вода» – захист і атака проводяться одночасно і спрямовані на ушкодження кінцівок противника; при елементі «земля» – атака виконується передпліччями знизу вверх, боєць черпає свою силу від землі і наче землетрус збиває противника з ніг.

Принцип чотирьох дверей

Бойове вміння стилю Хун кюн включає в себе знання дистанції (коротка, середня, дальня), а також методи атаки та захисту – можливі сторони з яких варто очікувати атаку , а також, як і куди потрібно атакувати та контратакувати.

 «Сей мун» (четверо дверей) – це сторони, з яких противник може атакувати бійця Хун кюн. Поняття «сей мун» необхідне для якісного навчання вільного поєдинку.

Боєць може бути атакований з чотирьох сторін:

  • Чін мун (фронтальні двері);
  • Хау мун (задні двері);
  • Чжо мун (ліві двері);
  • Яу мун右门 (праві двері).

Кожні з «4-х дверей» діляться на три рівня висоти, які може атакувати противник:

  • Сюн мун上 (верхні двері);
  • Чжун мун中门 (середні двері);
  • Ха мун下门 (нижні двері).

Розуміння вчення «Сей мун» дає можливість бійцю швидко та ефективно реагувати та відповідати на атаку противника, використовуючи ті, чи інші принципи та методи бойового вміння стилю Хун кюн.